Minus pretvaram u plus,
a dobro činim boljim i uspješnijim.

Minus pretvaram u plus,
a dobro činim boljim i uspješnijim.

BIOGRAFIJA

Ana-Marija Marić

VLASNICA AMM CONSULTING-a

Kako bi se stekla vještina, potrebno je imati dvije stvari – znanje i iskustvo. Prvo se stječe obrazovanjem, a drugo praksom. Uz dovoljno usavršavanja, vještina će od radnika učiniti stručnjaka. Moja stručnost u svijetu projektnog i poslovnog upravljanja nastala je upravo tako – obrazovanjem, neprekidnim usavršavanjem i radom.

Novac zarađujem od svoje četrnaeste godine, a profesionalno putovanje započela sam još kao studentica Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Od tada do danas, stekla sam dvadeset godina radnog iskustva, radeći za više poslodavaca i na zasebnim angažmanima. Znanja sam brusila, a iskustvo stjecala radom u različitim industrijama i organizacijskim sustavima te na raznim projektima.

Šesnaest godina tog iskustva odnosi se na rad u privatnom sektoru. Započela sam na samom dnu hijerarhijske strukture organizacije, što mi je omogućilo da upoznam okruženje rada, izučavajući se od najjednostavnijih zadataka, šireći iskustvo prema onim kompliciranim i iznimno složenim. Kontinuirani razvoj u poslu, bez preskakanja stepenica u obnašanju poslovnih dužnosti, pomogao mi je da se upoznam sa svim aspektima poslovanja i polako, ali sigurno, sazrem u stručnjaka.

Mijenjanjem industrija, a time i poslodavaca i nalogodavaca, te obnašanjem različitih uloga u kojima sam jednako davala već stečena znanja i stjecala nova iskustva u područjima projektnog i operativnog menadžmenta, suočavala sam se s mnogim kompleksnim problemima. Rad na izazovnim projektima te upravljanje multimilijunskim budžetima učinili su me sposobnom uhvatiti se u koštac s brojnim nepredvidivim situacijama. Iz istih sam gotovo uvijek izlazila kao pobjednik, a što se ne bi dogodilo da sam ostajala uvijek u poznatom poslovnom okruženju, s već uhodanim načinom rada.

Nekim sustavima i projektima bila je potrebna tek druga perspektiva i poneke „kozmetičke“ promjene; drugima je, pak, bilo potrebno spašavanje ili korjenita promjena i transformacija. Sve ove izazove savladala sam uspješno te se iz tog rodila moja najveća profesionalna snaga: sagledavanje šire slike, identificiranje problema, utvrđivanje potencijala, predlaganje smjera i načina postupanja u svrhu poboljšanja, odnosno maksimiziranja projektne ili organizacijske učinkovitosti i uspješnosti. Moja specijalnost je pretvaranje minusa u plus, a dobrog u bolje i uspješnije! Upravo su promjene koje poduzimam te rezultati koje ostvarujem unutar sustava ili projekata ono što drugoj strani nerijetko donosi izdašne financijske uštede ili zarade. Nije, stoga, iznenađujuće da sam upravo ta znanja i iskustvo vezano za upravljanje promjenama potvrdila na najvišoj stručnoj razini, postavši u listopadu 2022. godine prvi nositelj CCMP certifikata u Hrvatskoj i regiji.

Tijekom preostale četiri godine radnog iskustva, na koje sam osobito ponosna, iskusila sam čari izazova rada u javnom sektoru, i to u njegovom neprofitnom dijelu. Ono što je trebalo biti kraći poslovni angažman dubinske analize sustava i prijedloga korektivnih mjera, postalo je višegodišnji rad za dobrobit djece u potrebi. Upravo u tom razdoblju, mijenjajući tu Vladinu organizaciju iz temelja, dodatno sam se usavršila u području poslovnih transformacija. S ponosom mogu reći da je sustav ove organizacije, unatoč brojnim izazovima koje je trebalo savladati, unaprijeđen toliko da je praktički utrostručio svoju produktivnost i time zasigurno opravdao svoju svrhu – za dobrobit osnivača, a na korist i radost potrebite djece i mladih diljem Hrvatske.

Ipak, moja stručnost ne dolazi samo iz prakse. Ona je dijelom rezultat neprekidnog obrazovanja i usavršavanja. Učenje je važan dio mojeg profesionalnog puta, stoga ono za mene nije prestalo stjecanjem fakultetske diplome. Mojoj sadašnjoj stručnosti posebno su doprinijele dvije godine koje sam posvetila stjecanju dodatnih liderskih i coaching vještina. Upravo su međunarodno priznate diplome za NLP Leadership Master Practitioner i NLP Coach one koje me, među svima kojem posjedujem, najviše vesele. Pomogle su mi da menadžerski pogled na poslovne situacije istinski proširim i na ljude. Iako je moj glavni fokus i dalje na ostvarivanju boljih poslovnih rezultata, sada to činim još uspješnije! Dodatno sam razvila kompetencije koje mi omogućuju produktivniju i kvalitetniju komunikaciju sa zaposlenicima, klijentima, timovima i suradnicima. To maksimalno širi moje sposobnosti u području organizacijskog upravljanja i promjena.

Kako sam svoja znanja uvijek teorijski i iskustveno nadograđivala, tako se i moj interes, nekako prirodno, nastavio u smjeru organizacijske kulture. Osim što sam se tom temom bavila kroz prethodno spomenutu edukaciju, odabrala sam je i za temu svojeg poslijediplomskog specijalističkog rada – usmjeren na komparativnu analizu organizacijske kulture u privatnom i javnom sektoru u Republici Hrvatskoj, ovaj rad predstavlja jedan od prvih konkretnijih domaćih doprinosa izučavanju organizacijske kulture iz te perspektive.

Organizacijska kultura ujedno je postala područje mojeg dubljeg stručnog usavršavanja – tako sam, učeći od međunarodno cijenjenog stručnjaka, dopunila postojeća znanja s onima za dijagnostiku organizacijske kulture, vođenje procesa njezine promjene, kao i stvaranje pozitivne organizacijske kulture… i nastavljam izučavati ovo iznimno kompleksno i zanimljivo područje.

Zbog kontinuiranog profesionalnog usavršavanja, ali i mijenjanja industrija, pozicija rada i projekata, što je rezultiralo bogatim iskustvom u savladavanju raznih prepreka i izazova, ono što sada mogu uspješno ponuditi budućim klijentima jesu sveobuhvatno savjetovanje i aktivna podrška u različitim aspektima poslovnog upravljanja, a posebno u području pokretanja i upravljanja promjenama i poslovnim transformacijama, područjima projektnog i operativnog menadžmenta te području organizacijske kulture.

S tim u svezi, ono što sam spoznala i višestruko potvrdila kroz godine rada, pogotovo u pogledu reorganizacija i revitalizacija sustava, jest da ključ uspjeha leži u proaktivnim promjenama! Iako se često čine riskantnima i kod mnogih prirodno stvaraju otpor, upravo takve promjene, ako su ispravno isplanirane i stručno upravljane, dovode do napretka i dugoročne održivosti. Jer, kako poznata izreka kaže: tko ne riskira, ne profitira!

I za kraj, uvijek sam cijenila lidere koji žive ono što govore, zato sam i sama prihvatila promjenu kao dio rasta. Jedna od posljednjih u nizu koju sam poduzela je osnivanje AMM CONSULTING-a. Na vlastitom primjeru mogu potvrditi da se rizik isplati ako je poduprt znanjem, iskustvom i radom. Upravo to mogu ponuditi i vama! Bez obzira na to predstavljate li organizaciju ili individualno tražite savjet vezan za poslovanje, profesionalni razvoj ili neku konkretnu (problematičnu) poslovnu situaciju, pružit ću vam nepristranu, stručnu podršku i, gdje je to primjenjivo, ukazati na dobrobit promjena i ponuditi načine kako ih relativno bezbolno provesti. Uz strateško planiranje, savjetovat ću vam kako stvoriti uvjete za njihovo pokretanje i što činiti da ih uspješno provedete do kraja, a po potrebi ću vas i aktivno podržati na tom putu.

Učinite prvi potez i obratite mi se s povjerenjem združenim snagama ostvarit ćemo puni potencijal vašeg poslovanja!

LinkedIn
KONTAKT

“Ana-Marija je pomogla našoj kompaniji u različitim poslovnim situacijama te se suradnja dodatno pokazala vrlo korisnom po pitanju individualnog rada s našim zaposlenicima, čime smo unaprijedili našu kulturu i produktivnost rada.”

Marija Š., klijent (vlasnik/diektor)

“Ana-Marija je radila za mene tijekom 2012. godine i doživio sam je kao vrijednu, strukturiranu, poštenu, rješenjima i ciljevima usmjerenu te fokusiranu osobu, s nadasve važnim osobnim integritetom.”

William B. G., nekadašnji nalogodavac

“AMM je elokventan menadžer situacija i ljudi, sa sposobnošću i snagom da uspješno i na vrijeme ispuni bilo koji zadatak i povezane izazove.”

Alec C., nekadašnji nadređeni

“Ana-Marija je komunikativan, inteligentan i proaktivan zaposlenik sa širokim rasponom iskustava, vještina i znanja. U svom radu, vrlo je profesionalna, poštena i odgovorna; posjeduje analitički (pedantan) pristup zadacima i upravlja stvarima, zadacima i zaposlenicima s ciljem postizanja učinkovitih rezultata. Posljednje, ali ne i manje važno, Ana-Marija je diskretan i pouzdan, vrijedan i rješenjima-usmjeren radnik koji primjenjuje visoke profesionalne standarde. Drugim riječima: superwoman!”

Ivana K. B., nekadašnji nadređeni

“Zahvaljujemo se mentorici Ana-Mariji na angažmanu i posvećenosti koje je uložila u mentorstvo s nama pružajući nam neizmjerno vrijedne smjernice i podršku.

Njezino znanje i iskustvo te iznimna pristupačnost koju pokazuje u odnosu prema svojim klijentima omogućili su nam da iz ovog projekta izvučemo maksimum i ostvarimo vidljive rezultate.

Uvijek bi ju preporučili svima.”

Alenka P., klijent (zamjenik direktora)

“… gospođica Marić je sa svojom stručnošću i kvalitetom rada dala posebnu dimenziju Zakladi i njezinom radu. Njezin inovativan pristup, humanost i socijalna osjetljivost, te izuzetna predanost u realizaciji svakog projekta, uvelike su pridonijeli dizanju kvalitete života najugroženijih skupina društva – djece i obitelji.”

Suzana P., nekadašnji poslovni suradnik
LinkedIn
KONTAKT